środa, 14 grudnia 2016

BMW na LinkedIn

BMW na LinkedIn



   Celem tej wyjątkowej kampanii było podkreślenie siły marki jaką jest BMW, które w tamtym momencie wprowadzało na rynek nowy samochód. Kampania miała dotrzeć do osób, które przede wszystkim interesują się motoryzacją jak i dokładnie wiedzą czego szukają, stawiając na niezawodność jak i prestiż marki.   Innowacją w tych samochodach była możliwość jego personalizacji, odzwierciedlając w ten sposób indywidualną osobowość każdego jego posiadacza. Ponadto udostępnione zostały ekskluzywne materiały takie jak np. drobnoziarnista skóra merynosów, niezwykłe wzornictwo jak ręcznie plecione wykończenia foteli czy też ogromna gama lakierów aż do zindywidualizowanego laserowego grawerowania.



Jakie innowacyjne narzędzia i drogi zostały wykorzystane?

 Ponieważ możliwe było wykończenie samochodu ekskluzywnymi materiałami grupa docelowa nie należała do szerokiego grona lecz została zawężona do osób dla których kosztowne detale mają duże znaczenie. Dlatego też najlepszym sposobem na zareklamowanie nowego produktu okazał się LinkedIn. Wykorzystano tam dwie formy reklamy oferowane przez serwis, a mianowicie InMail oraz Content Ad. Ze względu na prestiż produktu grupą odbiorców było grono osób decyzyjnych w biznesie. Kryterium to pozwoliło trafić do osób na wyższych stanowiskach, managerów, dyrektorów, prezesów oraz właścicieli firm.  









InMail oraz Content Ad co to takiego?

 Dlaczego BMW zainwestowało w takie formy reklamy? Otóż sprawa jest prosta jest to jedna z najskuteczniejszych możliwości jeżeli chodzi o reklamę na LinkedIn. Serwis ten ma pewną renomę, korzystają z niej przede wszystkim profesjonaliści oraz eksperci w swoich dziedzinach, co za tym idzie nie lubią być zasypywani niepotrzebnym spamem w wiadomościach. Aby tego uniknąć LinkedIn dopuszcza wysyłanie tylko 2 wiadomości reklamowych w ciągu miesiąca do swoich użytkowników. Daje to ogromne możliwości marketingowe, z których skorzystało BMW.   Po dokładnym wyselekcjonowaniu użytkowników wysłane zostały do nich spersonalizowane ( ponieważ każdy użytkownik podaje swoje prawdziwe imię i nazwisko) wiadomości reklamujące nowy produkt. Skuteczność była ogromna ponieważ aż 42% osób zapoznało się i otworzyło treść maila. W Content Ad pierwsza zakładka, wideo wyświetlała galerię filmów promocyjnych opublikowanych w serwisie YouTube, możliwych do odtworzenia w ekspandowanym oknie. Pojawiły się również reklamy w postaci graficznej na środku stron z artykułami.





Czy kampania przyniosła oczekiwane rezultaty?

  Kampania przyniosła spektakularne rezultaty. Mogłoby się wydawać, że LinkedIn jest skonstruowany wyłącznie na potrzeby rekrutacyjne aczkolwiek świetnie sprawdza się jako narzędzie marketingowe. Możliwość dokładnego określenia grupy docelowej daje świetne rezultaty.   Jeżeli chodzi o podsumowanie kampanii BMW to użytkownicy chętnie klikali w ConentAd, czego efektem był wysoki poziom interakcji wynoszący 2,42%. Najwyższy współczynnik spośród trzech zakładek miały materiały wideo. W przypadku spersonalizowanych wiadomości blisko 42% osób zapoznało się z treścią InMaila, z czego aż 10,74% z nich wykonało przejście na stronę klienta.









  Wniosek z tego jest prosty, nie bójmy się ciągle poszukiwać nowych kanałów reklamowych ponieważ pozwala nam to na zdystansowanie konkurencji oraz przetarcie nowych jak się okazuje doskonałych szlaków reklamy dla naszych produktów.





3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie bardzo fajnie to wszystko się składa i moim zdaniem właśnie poprzez tego typu działania można liczyć na potencjalnych klientów. Ja również jakiś czas temu czytałem na stronie https://push-ad.com/blog/jak-wplywac-na-doswiadczenie-klienta-za-pomoca-automatyzacji-marketingu/ jak marketing automation wpływa na doświadczenie klienta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiście nigdy nie miałam okazji jeszcze reklamować się w social mediach, ale możliwe, że kiedyś to nastąpi. Na ten moment po przeczytaniu artykułu https://www.reklama.pl/aktualnosci/szczegoly/co-to-jest-seo,11478 wiem już czym jest SEO.

    OdpowiedzUsuń