poniedziałek, 28 listopada 2016

Kampania Capgemini

Kampania Capgemini



  Aby zrozumieć fenomen tej kampanii marketingowej trzeba się skupić na tym czym zajmuje się firma Capgemini, a jest to przedsiębiorstwo świadczące zintegrowane usługi w zakresie: konsultingu, technologii informatycznych i outsourcingu. Jak dobrze wiadomo pozyskanie specjalistów w takiej branży nie jest proste, dlatego też wiele firm głowi się nad tym jaką innowację wykorzystać aby przyciągnąć kandydatów. W tym wypadku grupą docelową byli: studenci, absolwenci jak i doświadczeni specjaliści. 




Bohater akcji 

     Bohaterem tej kampanii marketingowej stała się mięta. Hasłem natomiast stało się: "Poczuj mięte do Capgemini". Zostało użyte głównie jako hasztag do przeprowadzenia akcji na Instagramie. 




Ale co w tym specjalnego?



      I tu pojawia się fenomen całego przedsięwzięcia oprócz świeżych sloganów pojawiła się również prawdziwa mięta. Można było ją powąchać, zobaczyć i zjeść. W ten sposób bezbłędnie wykorzystany został aromamarketing. Koło bilbordów w dużych miastach roztaczał się zapach mięty ponadto krzaczki mięty ustawione były w całej firmie nawet na nośnikach outdoorowych można było poczuć charakterystyczną woń.  Krzaczki mięty pojawiły się również na stoiskach podczas targów pracy, dodatkowo na stołach zagościły miętowe lemoniady i cukierki. Mięta uczestniczyła w każdym evencie rekrutacyjnym, co dało firmie charakterystyczny znak rozpoznawczy.





Aromamarketing- co to takiego?


     „Sztuka wodzenia za nos”, czyli umiejętnego wykorzystywania wiedzy o oddziaływaniu zapachów na zachowanie i reakcje człowieka. Klienci zaczynają kojarzyć firmę z danym zapachem ponadto aromat unoszący się w powietrzu sprawia ,że konsumenci uważają nasz sklep na bardziej ekskluzywny od innych. Pozytywne wpływanie zapachami na emocje człowieka jest powszechnie znane, zapachy mogą kojarzyć się nam nawet z konkretnymi przeżyciami nic dziwnego ,że postanowiono ten fakt wykorzystać do budowy wizerunku marki.



Podsumowanie


Śmiało można powiedzieć, ze kampania przyniosła zamierzony efekt, ujęła swoją innowacyjnością jak i wyczuciem grupy docelowej. Jest to dowód na to ,że  odpowiednio przemyślana strategia marketingowa, a przede wszystkim kreatywna i nieszablonowa może przynieść ogromne efekty .


A Wy poczuliście mięte do Capgemini? Uważacie kwestie zapachu w marketingu za tak istotną?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz